torsdag 11 oktober 2007

Soppkväll

Morgan och Torun bjöd på himmelsk thailändsk soppa (med ris... känner mig fortfarande något tveksam till att vi ska blanda in andra maträtter (vilket ris är) under soppkvällarna) och nybakt bröd. Mumsigt.

Jag och Torun bestämde att vi ska klä om hennes fåtölj. Undrar hur det kommer att gå.

Popcorn och te.

Jag och Morgan hann med en Betabet, detta gudomliga spel skänkt från ovan. Vi ratade +43.

Mina händer börjar se gamla ut vilket får mig lite ur balans. Huden ser som mindre elastisk ut än vad den brukar och blodådrerna större. Suck. Det är såna här saker som utlöser åldersdeppen och livskrisen. Och få en att börja köpa krämer gjorda av kristaller.

Undrar vem det var som kom på det där med att vi skulle börja med soppkvällar?

2 kommentarer:

Mamma sa...

Så märkligt, jag hade exakt samma upplevelse i ungefär samma ålder. Alltså den med händerna. Samma ångest. Satt en natt och tittade och tittade och såg min mammas händer! Minns det som idag - framförallt blodådrorna.

Anonym sa...

Det känns bra.