torsdag 9 december 2010

Immuniteten

Jag har aldrig haft magsjuka. Jag är alltså immun, för det kan man ju vara säger de som vet...

Igår kväll fick jag magsjuka. En mycket oangenäm upplevelse visade det sig vara. Jag har inte ätit sedan gårdagens lunch och det dröjde ungefär ett dygn innan jag accepterade faktum och sjukskrev mig. För några timmar sen blev Emil desperat och sa att han kunde laga vad som helst bara jag åt. Tänk er det: vad som helst! Vad skulle jag välja?

Jag valde potatismos. Potatismoset står fortfarande kvar på rumsbordet för vem är sugen på potatismos när man har magsjuka?

2 kommentarer:

annaf sa...

potatismos? fan va orutinerat. Blåbärssoppa är det enda som funkar, socker och mättnad i ett.

spyan sa...

men hur kan man vara rutinerad om man aldrig haft magsjuka..?